Ana Marija Grbić - Desilo se da sam plakao


I

Na starom je prljavom krevetu
Sedela dugo i pričala
Samo jedan sekund!
Odjednom ću se probuditi
Da odem vozom do Kazablanke
Da odem
Ne bilo gde, ne od sebe ili vas
Ne bilo gde

Već tamo, u žutom lišću upalih stopala
Gde se sunca nazivaju zvezdama ali
Svi znaju istinu i
Zato puše jake cigare bez razmišljanja
O tome sam juče plakao

Propisani mirisi u podne
Prevelike ruže i zagušljive ulice

Osamio se prostor
I koraci su još samo gola stopala
Po ulicama kojih nema, po
Kazablanci koja će sasvim sigurno potonuti
Pre no dođem do nje

Kako nemamo sreće
Kako
Nemamo
Sreće


II

Zalepilo se za prozore izgovoreno
Ime Majakovskog
U jutro isto ovom pripovedanom
Hajde da te volim, hajde da te
Smatram
Dovoljnim
"Na svetu postoji samo nekoliko simulacija
Pravo je čudo upoznati jednu od njih dušo
A sada valja pobeći od"
Isijavanja svih otvora na mom telu
Bila sam strašno nesrećna i to
Od ponavljanih reči
Bila sam ponovljena, ponovljena, ponovljena
I to će me pratiti zar ne?
Jebi se
Negde daleko se

Otkidaš od sveta kao da je to bitno
I i dalje nosiš i cipele i odeću
" Sa neograničenim brojem misli
Uspeću da budem nezadovoljan"

Svet se neminovno gradi-
Pobeći znači dograditi-
Vrane napadaju prijatelje pored reka

Desilo se da sam plakao.

III

Soba uvek miriše
Preko toga ume da
Pritiska svojim stranicama
Dvoje ili troje nesrećnika koji
Uvek mirišu na neku sobu u kojoj su se rekle mnoge reči
Neke majke udale, neke
Ćerke razdevičile
Ali se naprimer nikada nisu udavale
I sada rade kao medicinske sestre u Libiji
Gde zlato se pretvorilo na njihovim rukama
U nešto više od ljubavi ili okova ili
Jutra kada joj je rekao
Ti imaš lepe oči
Ma idi u vražju mater i 
Ostalo

-Zašto mi majku vređaš
Imamo li vremena do sutra
Ja evo šijem mornarsko odelo da mi budeš lep
Ja evo 
Šijem, šijem, šijem

Visio sam nad krevetom kao dete
A plakao sam kao starac
Jer sećam se
Jednom sam sebi oduzeo to
Da čujem gajde i gusle u istom trenutku
Po plavičastom i Istom nebu
I onda sam postao običan

Ja evo šijem, šijem, šijem 
Mornarsko odelo da mi budeš lep
A ova pored mi smeta i govori o
Časovima klavira koje njena ćerka ne može da pohađa
A tako je talentovana
Ona je mala i ima prste velike pijanistkinje
Ili kurve/ ja sam takve viđala
Ali to joj nisam rekla
Zbog obe jer i ja sam ćerka
I imam dugačke prste a
Ko će meni odgovoriti na to pitanje?
Ona bi sigurno volela
Baš zato sam i šila misleći o
Onoj drugoj koja je umrla i o
Bolu koji svakome nanosi isto
Bio to klavir ili rak

-To sve na grubom ćebetu 
A iza
Prostranost neverovatne
Jednom zapamćene sobe
Po kojoj gazim
Po kojoj si gazila
Ti koja si više nego Ja
Sasvim obična
Pa opet van ništavila

IV

Slilo se u
Jedinstvene ulice grada
Jedno Sunce koje ne uspeva sve to da probudi
Bovari je konačno spržila utrobu
Ali su na njoj one iste haljine
I danas
Kada se izvlače
A vrlo retko se nešto svuče
Ona i dalje 
Sasvim nemirno
Prilazi prozorima i
(kažu da je iz njenih usta poteklo nešto crno
ali se ne sećaju šta je to bilo
ni kog je mirisa)
Lupkaju lagano čelične zavese
Čini mi se da će kiša koja ništa neće reći
I bestidnost nekog bespredmetnog groma
Koji baš ništa neće ubiti

Samo nemoj da misliš da ne mislim o tebi. Samo nemoj da misliš.
Rekla sam ti kako me ljudi gledaju na ulici
Čekaju da padneš ili da
Samo
Nejasno
Zaplačeš
I onda je prestalo. I onda se pisalo obimom kao-
Kako se uopšte može uzleteti KA svetu?
Poraz đavola koji je teško pao
I ona stara rastrzanost
Poznaje je Bovari u
Ovoj sasušenoj noći gromova.

V

Surovi trenutak je samo surov.
Iza prozora vidim beskrajnu pustoš
Ne pustoš
Olinjalost više
Kiše i zgrada

Rekla sam joj, nije sasvim sigurno
Onako sam joj oštro
I prignječila prepone
Danas me ne vole ni
Reči a neće ljudi
Prići tako blizu.

Neka. I neka.

Ja umem vrlo dobro
Misliti o sahranama pred 
San koji nikako da dođe
Rekla mi je da razume
I kao da je to nešto pomoglo

Tiho, tiho
Tiho
Strgni se i zaroni u talase
Tamo se ničega ne sećaj
I sanjaj nešto za smejanje
Nešto što bismo uz cigarete ili
Crtanje
Sada kada se ne stvara ništa od
Paralize 
I da bar alkohol
Ali se već raspada noć u jutro
I ostaje nam da se pokajemo
I slažemo
Tiho tiho tiho

No comments:

Post a Comment

Ukoliko želite nešto da podelite sa drugima, ostavite komentar: