Nikola Oravec - Otrov

Ove reči koje koristim možda je
neko već koristio pre mene...

I možda je taj baš razmišljao, kao i ja,
kako koristi nečije tuđe reči, koje je neko
pre njega napisao

Taj neko je želeo nešto da napiše,
da se izrazi, da učini nešto drugačije
ili da obradi postojeće
i da mu lični pečat

Pritisnuti u sadašnjosti smo
i ja i taj drugi koji je nekad
možda zauzimao isto mesto
poput mene


Verovatno su ga pritiskala slična osećanja,
a možda je, naprotiv, bio vrlo siguran,
imajući u vidu vladajuće forme
koje će pretočiti u svoj izraz, bez strepnje

A, šta ako se samo igrao?
Ako je znao da će ostati zaboravljen
i da ga jedino igra jezika
održava prisutnim?

Naposletku je valjda uočio da je unapred,
pre nego je i počeo pisati
upao u mreže pravila igre,
igre koja je naizgled lutalačka
ali je zapravo potpuno isplanirana?

Dovoljan je igrač, operater,
postajući igračka, marioneta
Igraj, skači, vrti se,
slomi se, sastavi se!

Zamka je čekala na njega,
kao i na mene;
Otrovne ralje jezika koje se zabadaju u meso,
pune otrova koji te tera da igraš, igraš,
bez prestanka!

Otrov se brzo širi, vodi
u stanje slično nepostojanju,
u ukočeni svet znakova. Znakovi rastu poput bodlji, na telu.

On (onaj pre mene) je verovatno kao i ja
ostao u Limbu pisma, razočaran
Ali, nije mogao prestati sa utiskivanjem otrova
Želiš smrt, želiš da se označiš...

Kad znaš da je ta bleda smrt,
limbička samoća teksta
jedini način prisustva, jedini dokaz,
tvoj fosil, tvoji forenzički ostaci

No comments:

Post a Comment

Ukoliko želite nešto da podelite sa drugima, ostavite komentar: