Momčilo Nastasijević - Tuga u kamenu

1

Ni reč, ni stih, ni zvuk
tugu moju ne kaza;

A duge sveudilj neke
nebo i zemlju
spaja i spaja luk.

2

I krenem, i rodna kob
sve dublje me koreni.

I kriknem,
i u srce kao nož rođeni zarije se krik.

3

I krvlju tu pa tu
materom u krug.

A svićem sa zorama,
a s večeri setno
nestaje me za gorama.


4

I nemo iz tvari tugom
objavi se drug.

I tugom zacvrkuće tica
i zazeleni lug.

5

I sekira kad ljuto
zaseče dub;

i jagnjetu vuk, - kosti kad mlavi zub;
nemo sve svemu tugom
verni ostane drug.

6

Sloboda robu, - odbegnem daleko,
a sve dublje tu.

I blagoslov što grobu
kolevci prokletstvo neko, -
odužiti dug.

7

Sve zove, -
ostajem.

Korenom u kamenu
tuzi zatvaram krug.

8

Patniku iz tiha srca
to čudno pukne zore cik.

I čudno,
na ramenu sebi,
svetli svoj sagleda lik.

9

Ni reč, ni stih, ni zvuk
tugu moju ne kaza.

A duge sveudilj neke
nebo i zemlju
spaja i spaja luk.

2 comments:

Unknown said...

Ima slozenu strukturu

Unknown said...

Tuga u kamenu
Momcilo Nastasijevic
1. Kako tumačis naslov pjesme?
Kao neka tuga koja zauvjek traje.
2. Koja su njegova značenja?
Velika tuga
3. U koji pravac bi svrstao pjesnika?
Svrsta bi ga u epsko lirskog pjesnika
4. Prepoznaj stilsku figuru elipsu u pjesmi?
(A tugom zacvrkuce ptica izazove mi luk. Sekira kad ljuto zasece dob)
5. Objasni motiv duge u pjesmi?
Motiv duge je kao da predstavi kolka je njegova tuga, koja spaja nebo i zemllju

Post a Comment

Ukoliko želite nešto da podelite sa drugima, ostavite komentar: