Fridrih Helderlin - Domovina

Veseo vraća se mornar kući na tihu reku,
S otoka dalekih, kad je dovršio žetvu;
Tako bih i ja došao doma, da sam
Požnjeo toliko dobara koliko bola.

Obale drage, koje me odgojiste nekad,
Smirujete li ljubavne boli, i da li mi
Obećavate, šume moje mladosti, kad se
Vratim, još jednom spokoj?

Na hladnom potoku, gde gledah valova igru,
Na reci, gde videh kako plove lađe,
Bit ću uskoro; vas, drage bregove
Koji me čuvaste negde, domovine

Štovane sigurne granice, kuću majčinu
I zagrljaje ljubljene braće
Pozdravit ću uskoro, a vi me zagrlite
Da mi srce, kao zavito u melem, ozdravi,

Vi koji verni ostadoste! ali znam ja, znam,
Ljubavni bol, taj mi tako skoro ozdraviti neće,
Taj mi iz grudi ne ispeva nijedna uspavanka,
Koju smrtnici za utehu pevaju.

Jer oni koji nam posuđuju nebeski žar,
Bogovi, darivaju nam također sveti bol,
Zato nek ostane tako. Sin zemlje, čini se
Da sam: za ljubav stvoren, za trpnju.

No comments:

Post a Comment

Ukoliko želite nešto da podelite sa drugima, ostavite komentar: